Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání směrů společenské odpovědnosti na příkladu 3 firem ze soukromého sektoru, společnosti GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., Dalkia a.s., ABB,a.s.
Macakova, Lucie ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Frištenská, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám analýzou tří mezinárodních společností z tržního soukromého sektoru, společnosti GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. , Dalkia a.s. a ABB a.s. a způsobu jak pojímají a praktikují společenskou odpovědnost firem. Při výběru společností jsem vycházela z těchto kritérií: Vybraná společnost musí mít hlavní pobočku/matku v zemích západní Evropy. Vybraná společnost musí mít zkušenost se společenskou odpovědností a ve své historii prokazatelnou činnost, kterou lze považovat za společensky odpovědnou. Všechny vybrané společnosti jsou lídry v dané oblasti v České republice. V diplomové práci se zaměřuji na přehled CSR aktivit těchto společností, především na oblast firemní filantropie. Zabývám se spoluprací soukromých společností s organizacemi občanského sektoru (OOS) , u které se zaměřím především na konkrétní způsoby spolupráce a na zpětnou vazbu od organizací občanské společnosti, na to jak CSR aktivity hodnotí. Dále se zaměřuji na způsoby zapojování zaměstnanců do společenské odpovědnosti (CSR). Soustředím se také na to, zda dceřiné pobočky praktikují stejné CSR aktivity a používají stejné CSR nástroje jako jejich mateřské organizace. Věnuji se také roli CSR v marketingové strategii firem. Klíčová slova Organizace občanského sektoru (OOS), corporate social responsibility...
Zkušenosti neziskových organizací s firemním dobrovolnictvím
Chalupianská, Jarmila ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá firemním dobrovolnictvím z pohledu neziskových organizací. Cílem bylo získat praktické zkušenosti od neziskových organizací, které dohromady vytváří know-how, jenž mohou využít ostatní neziskové organizace a firmy k tomu, aby vedly efektivnější partnerství. Zkušenosti byly získány prostřednictvím hloubkových rozhovorů se zástupci osmi neziskových organizací. Z rozhovorů vyšlo najevo, že většina neziskových organizací má s firemním dobrovolnictvím převážně pozitivní zkušenosti. V empirické části práce jsou uvedeny konkrétní zkušenosti organizací a shrnuty přínosy i negativa firemního dobrovolnictví z jejich pohledu. V závěru práce shrnuji poznatky získané ze všech rozhovorů, které mohou sloužit jako doporučení pro neziskové organizace i firmy.
Motivace zaměstnanců k firemnímu dobrovolnictví
Přibylová, Lucie ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se zabývá motivacemi zaměstnanců účastnit se firemního dobrovolnictví, které je nedílnou součástí občanské společnosti a Corporate Social Responsibility každé firmy. Firemní dobrovolnictví je na vzestupu, ovšem ne každá firma ho vnímá se všemi aspekty, které může přinést jí, jejím zaměstnancům i celé společnosti. Do kontextu zasazuji nejen firemní dobrovolnictví, ale také motivace zaměstnanců/dobrovolníků. Ve výzkumu jsem zjistila hlavní a nejčastější motivace zaměstnanců tří vybraných firem k účasti na firemním dobrovolnictví, které jsem mezi sebou následně porovnala. Díky výzkumu jsem firmám navrhla doporučení, jak mohou vylepšit programy firemního dobrovolnictví pro své zaměstnance tak, aby o ně byl větší zájem a získaly mezi zaměstnanci větší důvěryhodnost. Doporučení mohou být inspirací i pro ostatní firmy, které by chtěly s firemním dobrovolnictvím začít nebo ho ve své firmě více zpropagovat.
Motivace a postoje zaměstnanců k účasti ve firemních dobrovolnických programech
Pivcová, Adéla ; Nový, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce zjišťuje motivy a postoje zaměstnanců vybrané firmy k účasti ve firemních dobrovolnických programech. V teoretické části se práce zabývá pojmy jako společenská odpovědnost firem, dobrovolnictví, motivace a motivace dobrovolníků a dále zmiňuje výzkumy týkající se motivace k dárcovství a dobrovolnictví. Dále práce přechází do praktické části, ve které jsou pomocí dotazníkového šetření zjišťovány motivy k vykonávání dobrovolnických činností a postoje k těmto činnostem u zaměstnanců společnosti Avast. Výsledky dotazníkového šetření mohou být také zajímavou zpětnou vazbou pro společnost Avast a mohou jí pomoci při plánování dalších dobrovolnických aktivit.
Firemní dobrovolnictví jako forma naplňování společenské odpovědnosti firem
Nováková, Petra ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na firemní dobrovolnictví jako formu naplňování společenské odpovědnosti firem. Předmětem její první kapitoly je představení konceptu společenské odpovědnosti firem. Druhá kapitola je věnována dobrovolnictví - jeho historii, legislativní úpravě a výzkumům, které byly v této oblasti realizovány. Ve třetí kapitole jsou představeny formy firemního dobrovolnictví. Další část je zaměřena na motivy vedoucí k zapojení se do projektů firemního dobrovolnictví a výzkumy mapující zapojení české společnosti do firemního dobrovolnictví. V další části práce jsou prezentovány a interpretovány výsledky empirického šetření, které bylo zaměřené na firemními dobrovolníky pociťovaný přínos firemního dobrovolnictví. Klíčová slova společenská odpovědnost firem, CSR, dobrovolnictví, dobrovolník, firemní dobrovolnictví, firemní dobrovolník, ziskový sektor, neziskový sektor
Strategická společenská odpovědnost firem
Urbanová, Kristýna ; Pavičová, Petra (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategické společenské odpovědnosti firem a s ní souvisejícímu konceptu vytváření sdílené hodnoty (tzv. creating shared value). Analyzuje rozdíl mezi strategickou CSR a klasickou firemní filantropií, kdy se jedná o přerozdělování části zisku. Poukazuje na vazbu mezi businessem a občanskou společností. V současnosti si firmy uvědomují, že jejich úspěšnost souvisí se zdravím společnosti, ve které působí, a proto se při implementaci strategické CSR zaměřují na řešení problémů, které se vztahují k oblasti, ve které jsou profesionálové. Diplomová práce se zaměřuje na vytváření spolupráce mezi firmami a občanskou společností, která je vybudována na myšlence, že sociální a ekonomické cíle se vzájemně překrývají. Tato spolupráce je výzvou k řešení společných sociálních problémů a měla by přinášet prospěch oběma stranám. Teoretický základ práce je doplněn empirickou částí založenou na analýze rozhovorů se zástupci firem a organizací občanské společnosti.
Zásady firemního dobrovolnictví v ČR
KAŇOKOVÁ, Simona
Cílem této práce je popsat firemní dobrovolnictví v ČR a následně stanovit strukturovaný soubor etických zásad, kterého by se firmy měly držet, aby se zvýšila etická úroveň realizování firemního dobrovolnictví a jeho pozitivní dopad. Teoretická část představuje občanské a firemní dobrovolnictví, poukazuje na jejich zákonné i obsahové odlišnosti i na prostředí neziskových organizací a ekonomických subjektů tj. firem. Firemní dobrovolnictví (FD) je definováno jako součást dárcovství, které je sociální složkou firemní společenské odpovědnosti (CSR). Práce popisuje CSR jako nástroj etiky podnikání a hodnotí jeho vliv na firemní kulturu a pracovní sociální prostředí, ve prospěch solidárních projektů typu FD. Praktická část navazuje na základě zkušeností a studia odborných textů definováním čtyř modelů odrážejících fáze firemní etické zralosti. Jejich názvy jsou odvozeny ze souvislostí a příčin zahájení FD - modely přirozeně morální, propagační, personalistický a zaměstnanecký. Rozbor modelů směroval k naplnění cíle práce, sestavení sedmi etických zásad pro FD - principy reálného potenciálu, plánu a dopadu, cílové kvantity a kvality, přínosu pozice koordinátora, rovnocenného přístupu, svobody k rozhodování a princip pravdivé komunikace. Zásady nejsou postupem, ale kladou návodné a podpůrné otázky a koncentrují základ pro etický projekt FD. Text doprovází hodnotící komentář (z institucionálního, sociálního nebo individuálního etického hlediska) pomocí praktických příkladů.
Problémy zviditelňování dobrovolnictví v médiích
Aglerová, Jana ; Pospíšilová, Tereza (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Zlepšit povědomí o hodnotě a významu dobrovolnictví bylo vytýčeno jako jeden z cílů Evropského roku dobrovolnictví 2011. Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je více se zasazovat o zviditelňování dobrovolnictví v médiích. Tato práce se prostřednictvím kvalitativního výzkumu založeném na polostrukturovaných rozhovorech snaží zjistit, zda se realizátoři dobrovolnických aktivit (dobrovolnická centra a firmy realizující firemní dobrovolnictví) v České republice snaží propagovat dobrovolnictví v médiích. Snahou je také identifikovat, jaké motivy je k tomu vedou, a zda se setkávají s nějakými problémy či bariérami, které jim přístup do médií znesnadňují.
Srovnání směrů společenské odpovědnosti na příkladu 3 firem ze soukromého sektoru, společnosti GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o., Dalkia a.s., ABB,a.s.
Macakova, Lucie ; Dohnalová, Marie (vedoucí práce) ; Frištenská, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám analýzou tří mezinárodních společností z tržního soukromého sektoru, společnosti GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. , Dalkia a.s. a ABB a.s. a způsobu jak pojímají a praktikují společenskou odpovědnost firem. Při výběru společností jsem vycházela z těchto kritérií: Vybraná společnost musí mít hlavní pobočku/matku v zemích západní Evropy. Vybraná společnost musí mít zkušenost se společenskou odpovědností a ve své historii prokazatelnou činnost, kterou lze považovat za společensky odpovědnou. Všechny vybrané společnosti jsou lídry v dané oblasti v České republice. V diplomové práci se zaměřuji na přehled CSR aktivit těchto společností, především na oblast firemní filantropie. Zabývám se spoluprací soukromých společností s organizacemi občanského sektoru (OOS) , u které se zaměřím především na konkrétní způsoby spolupráce a na zpětnou vazbu od organizací občanské společnosti, na to jak CSR aktivity hodnotí. Dále se zaměřuji na způsoby zapojování zaměstnanců do společenské odpovědnosti (CSR). Soustředím se také na to, zda dceřiné pobočky praktikují stejné CSR aktivity a používají stejné CSR nástroje jako jejich mateřské organizace. Věnuji se také roli CSR v marketingové strategii firem. Klíčová slova Organizace občanského sektoru (OOS), corporate social responsibility...
Úloha dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti
Papoušková, Daniela ; Varvažovská, Pavla (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Předkládaná diplomová práce byla zpracována na téma Úloha dobrovolnictví v nevládních organizacích působících v sociální oblasti. Jak je zřejmé již z názvu práce, hlavním tématem byla dobrovolnická činnost, dobrovolníci a jejich aktivní působení v nevládních organizacích v Královéhradeckém kraji. Záměrem této práce bylo objasnit a také i reálně přiblížit skutečnou činnost, kterou obecně nazýváme dobrovolná činnost. Detailní pohled byl zaměřenou na cílovou oblast seniorů. Snahou bylo posoudit, zda je toto úsilí dobrovolníků ve svém konečném výsledku pro sociální oblast, na kterou je práce zaměřena, opravdu přínosem, či zda by byla pro neziskové organizace postradatelná. Pro naplnění cíle práce byla zvolena metoda kvantitativního a kvalitativního šetření. Pro kvantitativní výzkum byla vybrána forma dotazníku, který byl distribuován prostřednictvím webového portálu. Pro kvalitativní výzkum byla využita metoda polostukturovaného rozhovoru. Kvalitativní šetření bylo provedeno formou výzkumu interview s dobrovolníky z místní neziskové organizace. Diplomová práce je rozdělena do tří částí. V úvodní části jsou uvedeny pojmy související s daným tématem, následuje část, ve které jsou zpracována provedená šetření. Práce je ukončena závěrem, který ve spojení se získanými výsledky šetření komentuje celé zpracované téma. Tyto zjištěné výsledky napomáhají obecně specifikovat situaci dobrovolnictví a neziskových organizací v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.